Wirus Ransomware
Wyobraź sobie, że przychodzisz do pracy, włączasz komputer i widzisz komunikat informujący, że twoje pliki są teraz szyfrowane, a jedynym sposobem na ich odblokowanie jest wpłacenie setek – jeśli nie tysięcy dolarów – na konto poza granicami kraju. Twój zespół IT izoluje infekcję i próbuje przywrócić dane z kopii zapasowej tylko po to, aby stwierdzić, że dysk w chmurze również został zaszyfrowany. Wszystkie dane Twojej firmy są teraz… zakładnikami.
Wirusy ransomware, będące formą coraz bardziej wyrafinowanego, złośliwego oprogramowania, mogą infiltrować system komputerowy i szyfrować pliki w zasadzie blokując je i żądając zapłaty za odzyskanie dostępu. Oprócz rosnącej złożoności grupy wirusów w ostatnich latach nastąpiło także przesunięcie ataków z osób indywidualnych na firmy i większe instytucje. Co może zrobić Twoja firma, aby zabezpieczyć się przed takimi atakami i zapobiec atakom ransomware, zanim one nastąpią?
Specjaliści Mameloo ds. Bezpieczeństwa IT pomogą Ci:
Zrozumieć zagrożenia, wyrafinowanie i wiele twarzy (oraz nazw) oprogramowania typu ransomware
Zapobiegać atakom ransomware, budując wielowarstwową infrastrukturę bezpieczeństwa
Zrozumieć znaczenie praktykowania zasady posiadania wielu kopii zapasowych oraz systemów w celu ochrony i zarządzania ważnymi danymi, a także szkolić pracowników w zakresie wykrywania i ograniczania zagrożeń
Jak przenieść program zapobiegania i ochrony przed oprogramowaniem ransomware na wyższy poziom
PRACA Z ROZWINIĘTYMI
strukturami cyberbezpieczeństwa
1 – Identyfikacja – faza „identyfikacji” obejmuje zarządzanie bezpieczeństwem informacji, procesy biznesowe, zarządzanie aktywami, zarządzanie ryzykiem i pozwala firmie na ocenę ryzyka ataku cybernetycznego, mając na celu umożliwienie planowania wszystkich dalszych faz. Fazę tę należy zawsze ponownie sprawdzić po wystąpieniu ataku, ponieważ służy ona zapobieganiu kolejnemu atakowi tego samego rodzaju.
2 – Ochrona – faza „ochrony” ma na celu aktywne zapobieganie atakowi. Ten etap obejmuje wymóg ujęty jako „środki techniczne” w RODO i może również uwzględniać „środki organizacyjne”, mające na celu zapobieganie udanemu atakowi. Pomiary są bezpośrednim wynikiem oceny ryzyka związanego z informacją utworzoną w fazie „Identyfikacji”.
3 – Wykrywanie – faza „wykrycia” zapewnia metody wykrywania udanego ataku. Firma nie może zakładać, że atak zawsze zostanie udaremniony, a faza „wykrywania” zapewnia, że w przypadku niepowodzenia któregokolwiek ze środków ochronnych firma będzie w stanie wykryć naruszenie i zareagować (Faza 4) przy najbliższej okazji.
4 – Odpowiedź – faza „odpowiedzi” zawiera szczegółowe informacje na temat reakcji firmy na udany atak – taki, który mógł zostać wykryty przez środki w „fazie wykrywania” lub w inny sposób – na przykład przez osobę trzecią informującą firmę o ataku. Faza odpowiedzi jest uważana za kluczową w planowaniu bezpieczeństwa cybernetycznego organizacji, ponieważ określa działania niezbędne do zatrzymania ataku i przejścia do fazy odzyskiwania.
5 – Odzyskiwanie – po zatrzymaniu cyberataku i zapobieganiu dalszym stratom należy przywrócić normalne działanie systemów w celu przywrócenia usług. Faza odzyskiwania będzie obejmowała również informacje zwrotne uzyskane w fazie „identyfikacji”, celem oceny i zapobieżenia podobnemu atakowi w przyszłości.
Dodatkowe funkcje naszych usług zarządzania wsparciem IT
Nielimitowany dostęp do helpdesk
Zarządzanie pocztą e-mail
Proaktywne wizyty na witrynach
Zarządzanie siecią
Zarządzanie urządzeniami
Zarządzanie serwerami
Zarządzanie kopiami zapasowymi
Planowanie strategii